Caravan-door-Europa.reismee.nl

De laatste camping....

Vrijdag 22 juni

Heb dit verhaaltje de laaste camping genoemd, maar ik hoop wel dat er nog heel veel volgen, het is de laatste camping van deze reis!

Hoor net op het nieuws dat het ook in Nederland noodweer is geweest. Hebben we dus niets gemist, hahaha.

Heerlijk koel geslapen. Vanmorgen bij het wakker worden 11 graden buiten. Het weer ziet er goed uit, de zon is al op.

Na ontbijt vertrekken we naar Dochamps.

Een route langs de autobaan, alleen de eerste en laatste kilometers op binnenwegen. In Waldfischbach gaf dat even een probleem. Tomtom gaf aan rechtsaf en ik zag een bord met doodlopende weg te laat! Het was een smalle weg en keren werd moeilijk. We zijn gestopt en ik heb bij een huis aangebeld en gevraagd of we eventueel door konden rijden. Nee, er was kortgeleden een hek geplaatst en was verder fietspad geworden. Ja en dan hebben we een probleem, waar gaan we keren. De bewoners van het huis, waar ik aangebeld heb, vertelden dat we na een paar honderd meter konden keren. En ja hoor,het keren is gelukkig gelukt.

Op de weg terug stond de bewoner van het huis ons op te wachten en vertelde nog even hoe we snel op de autobaan konden komen. Heel aardig. Zo zie je maar dat er heel aardige lieve mensen op deze wereld zijn.

Rond 13.30 uur waren we op de camping Petit Suisse. Een aardige camping met heel veel regels die later niet blijken te kloppen http://www.petitesuisse.be/nl/ De regels zijn door een andere medewerker recht gezet.

Zaterdag 23 juni

Vanmiddag met de auto via binnenwegen naar La Roche en Ardenne. Mooie route door de bergen/heuvels en bossen van de Ardennen. We hebben door het gezellige drukke stadje gewandeld en wat boodschappen gedaan. Natuurlijk hebben we ook een ijsje gegeten. Iets minder dan aan het Gardameer, maar toch best lekker.

Na La Roche en Ardenne zijn we op zoek gegaan naar het huis van Barbera en Leo. Barbera en Leo komen morgen thuis en wij gaan hen maandag bezoeken en dan rijden we er zo naar toe.

Met de navigatie waren we snel ter plaatse. Zonder de navigatie was het een zoektocht geworden. We hebben ook kleine binnenwegen gereden. Heel gezellig en mooi. Kwamen door Manhay, daar was een soort braderie. We zijn gestopt en zijn even over de markt gelopen. Daar genieten we van, kleine dingen die op je pad komen.

Onderweg stonden er mensen langs de weg te zwaaien, wandelaars, ze waren de weg kwijt. Ze moesten naar Dochamps en wij kwamen er vandaan. Wij blij dat we ze de weg konden wijzen. Zij blij dat ze nog maar een paar kilometer hoefden te lopen.

De weg kwijt raken is ons in de Ardennen ook al twee keer gebeurd. Elders is ons nog nooit overkomen. En deze mensen waren ook al deweg kwijt en ze hadden nog wel een wandelkaart opzak. Het ligt niet aan ons, maar waarschijnlijk aan de bewegwijzering in de Ardennen!

Het was redelijk weer vandaag, halfbewolkt en rond de 20 graden.

Zondag 24 juni

Ja wat zal ik schrijven over vandaag. Wij hadden "grote" plannen. Een flinke wandeling maken met rugzak, bergschoenen en stokken. De natuur in, daar genieten we van, maar helaas, het is het niet geworden. Het begon al te waaien en te regenen rond koffietijd. Zitten nog steeds binnen in de caravan met de kachel aan, 13 graden buiten en wind en regen.

Jammer, maar het is niet anders en aan het Gardameer wilde ik regen en kou, maar zo koud en zoveel regen heb ik echt niet gewild!!!

Wat TV kijken, wat proberen te internetten en wat lezen. Internet gaat moeizaam op deze camping. Men zegt dat er overal bereik, zelfs in de caravan, maar dat verhaal klopt niet. Internet is duur hier, € 4,00 per uur! En dan zijn er nog dag en week tarieven. Ik heb een week genomen voor € 15,00. Dat is in verhouding met het uur tarief niet duur. Alleen het werkt niet!!!! Ga af en toe naar de bar om te internetten

Maandag 25 juni

Het is redelijk weer, droog en halfbewolkt, ongeveer 17 graden. Wij zijn op bezoek geweest bij Barbera en Leo. Ze wonen prachtig op een heuvel in de Ardennen. Het was "warm" en gezellig Barbera en Leo weer te ontmoeten.

Dinsdag 26 juni

De zon is al op en het lijkt heerlijk weer te worden. Hebben de vakantievierders in de Ardennen nodig. Voor ons is het niet leuk als het regent, wij hebben een mooie reis gehad met voldoende mooi weer, maar de mensen die hier voor één of twee weken in een tent zitten met kleine kinderen is het erg als het regent. Je kunt geen kant op.

Straks naar Anneke en Marcel......en vanmiddag komen Barbera en Leo onze caravan bezichtigen.

Het is een gezellig dag geweest. Eerst op de koffie bij Anneke, Marcel en hun dieren. Het was mooi weer en we zaten buiten in de tuin met het uitzicht over de heuvels en bossen van de Ardennen.

Ook de middag met Barbera en Leo was gezellig. Na het bezichtigen en de"rondleiding" door en om de caravan hebben we heerlijk van de zon genoten met koffie en Arbodienst.

Woensdag 27 juni

Vandaag naar huis! Is weer goed thuis komen. Met een aantal buren even een praatje gemaakt en zo zijn we weer helemaal op de hoogt van alle wel en wee in de straat. Gelukkig geen wee, alleen maar wel!

Willy Rens

Fijn dat jullie gezond en wel zijn thuis gekomen.
Toppie dat jullie zo hebben genoten

Gr Willy