Caravan-door-Europa.reismee.nl

Oostenrijk

Dinsdag 19 juni

Vroeg vertrokken van camping Cisano, 07.30 uur en via een prachtige route naar Reutte, Oostenrijk gereden. 3 passen over gegaan, Passo di Resia, Finstermunzpass bij Nauders en de Fernnpass. Rond 14.30 uur waren we in Reutte net over de Ferrnpass.

Mooi plekje op de camping http://www.camping-reutte.com/ gevonden en overmorgen reizen we verder.

Het was een mooie dagtocht, door dorpen, stadjes. bergen en dalen, heel veel fruitbomengaarden tussen Bolzano en de passo di Resia. Prachtige uitzichten op bergen en dalen. De reis van 360 kilometer lijkt niet veel, maar door dit gebied en dan met een caravan is best vermoeiend.

Het is nu 20.00 uur en het is koel, 20 graden en het heeft geregend. Aan al mijn wensen is voldaan!

Woensdag 20 juni

Heerlijk geslapen onder een dekbed. Nu denken jullie misschien dat we niet blij zijn met mooi weer, maar dat is niet zo. Wij zijn blij met zon en mooi weer, maar als het s'nachts in de caravan nog 25 graden is, slaapt het niet lekker.

Het weer hier in Reutte is heerlijk, 21 graden en half bewolkt. Mensen die het weten vertellen dat er vanmiddag onweer komt. Dit laatste hoeft niet, maar we doen het er mee.

Piet is wat lekkers halen bij de koffie en na de koffie gaan we wandelen in en bij Reutte. Paraplu gaat mee!

Door Reutte gewandeld, de kerk bekeken engewinkeld. Het is een gezellig Oostenrijks dorp.

Tijdens de lunch begon het een beetje te regenen en nu, om 16.30 uur, komt de regen met bakken uit hemel. Men zegt dat het noodweer kan worden, onweer en hagel. Er zijn mensen die hun auto's hebben afgedekt met dekens ter bescherming voor hagel. Best goed, maar je kunt niet alles bij je hebben.

Terwijl ik dit schrijf hoor ik het onweer al!