Caravan-door-Europa.reismee.nl

Cisano di Bardolino aan het Gardameer

Dinsdag 12 juni

Na een moeizaam vertrek van de camping in Ankaran, stroomkabel moest door een medewerker van de camping uit een afgesloten kast komen. De medewerker kwam een ½ uur later dan afgesproken. We moesten tussen tentjes, bomen en door een diepe goot van ons plaatsje zien te komen. Het is gelukt, maar het vertrek was later dan gepland.

Onderweg heftig weer, regen, onweer en koud, ongeveer 17 graden. Naarmate we dichter bij het Gardameer komen worden de buien minder en de temperatuur gaat naar 24 graden.

Tegen 14.00 uur zijn we op de camping Cisano in Cisano di Bardolino. http://www.camping-cisano.it/nl/index.aspx De camping is erg vol, kunnen maar kiezen uit een paar piepkleine plaatsjes. Kiezen uiteindelijk voor 266.

Er staan een paar mensen die we kennen van vorige jaren en deze vertellen dat donderdag tegenover hun een grotere plaats vrij komt. Wij weten nog niet of we gaan verhuizen. Eerst maar een nachtje over slapen.

Het is nu 16.00 uur en alles is geïnstalleerd, inclusief de schotel voor de TV

Woensdag 13 juni

Gisteravond vroeg gaan slapen omdat we moe warenvan de reis en daardoor vanmorgen vroeg wakker. Om 07.00 uur ging Piet een wandeling over de camping maken om te kijken of er ergens een mooie plaats vrij was. Op plaats 229 waren mensen bezig op te ruimen en aan te haken. Snel een bordje gereserveerd geplaatst en wat spullen neer gezet en de caravan verplaats naar 229, een mooie ruime plaats.

Een verhuizing van een caravan gaat niet zonder slag of stoot, eerst in de caravan alles op de vloer plaatsen, kabels van elektra en TV losmaken en alles wat al buiten staat verplaatsen, zoals tafel, stoelen, schotel enz. Om 09.00 uur waren we weer geïnstalleerd op onze nieuwe plek.

Het leven van een kampeerder is er niet één van luieren, maar van hard werken!

Na ontbijt en lunch op de fiets langs het Gardameer naar Lazise. Door het stadje gewandeld, een paar boodschappen gehaald en natuurlijk een heerlijk ijsje gegeten.

Het was prachtig weer vandaag, ongeveer 25 tot 30 graden. Afkoeling en een fikse bui aan het einde van de dag.

Morgen op de fiets naar de markt in Bardolino.

Donderdag 14 juni

Een mooie dag op Camping Cisano di Bardolino. Mooi weer, 25 tot 30 graden en volop zon.

Eerst vanmorgen op de fiets naar de markt in Bardolino. De markt is langs de hele boulevard en die is lang. Wij hebben niet echt iets nodig, maar het blijft leuk, een markt met kleding, schoenen, tassen, aardewerk enz. Ik heb een tas gekocht. Een zwarte tas voor dagelijks gebruik met heel veel vakken.

We hebben natuurlijk weer een heerlijk ijsje gegeten en een paar boodschappen gehaald. In de middag gewoon op de camping door gebracht. Een praatje hier en daar en dan is onze dag al weer om!

Morgen willen we een fietstochtje naar Peschiera maken en dan verder langs de rivier Mincio naar het zuiden. Dit tochtje hebben we een paar jaar geleden ook gemaakt en is een mooie tocht.

Vrijdag 15 juni

De geplande fietstocht hebben we gemaakt, maar nu helemaal langs het meer, de vorige keer zijn we gewoon langs de weg geredenen nu, via smalle weggetjes, over campings en soms over het strandlangs het Gardameer. Het was geen gemakkelijke rit, maar weleen mooie! In Peschiera door het centrum naar het fietspad langs de rivier Mincio tot aan Monzambano gefietst en aan de ander kant van de rivier terug, Dit laatste hadden we niet moeten doen. Het laatste stuk was over een paadje tussen rivier en vangrail. Het is een paar kilometer lopen geworden met de fiets aan de hand. Later weer via de weggetjes langs het meer naar de camping.

Al met al was het een mooie dag met een mooie fietstocht, warm ongeveer 30 graden. Door de warmte wel erg vermoeiend, maar we hebben het weer gehaald, 42 kilometer.

Wij klagen niet, maar het is warm, te warm. Om 21.00 uur nog 24 graden buiten en in de 'hut' 28 graden.

Vandaag aan de haven van Lazise internet bereik, gratis. Even de mail binnen gehaald en morgen even dit verhaaltje plaatsen op een bankje bij de haven van Lazise. Op de camping is wel internet maar kost € 18,00 per dag! Het duurste internet wat we tot heden op een camping betaald hebben was € 1,00 per dag. Verder altijd gratis,!

Zaterdag 16 juni

Het is weer een warme dag, om 11.00 uur 23 graden in de schaduw.

We hebben gisteren besloten dat we via de Reschenpass, Fernnpass door Duitsland, Luxemburg naar België gaan en vandaar naar huis. Omstreeks 28 juni willen we proberen thuis te zijn.

We zijn erg moe van de fietstocht en warmte van gisteren, vandaag maar even niets.......

Zijn nog wel even naar Lazise gefietst voor een heerlijk ijsje en internet contact proberen te maken. Dezelfde plaats als de vorige keer, maar lukte nu niet.

Hadden een leuke ontmoeting en gesprek met mensen uit Staphorst. Wij fietsten door Lazise en zij vroegen ons de weg, zo kom je in gesprek met elkaar. Een hele tijd onder de poort van Lazise staan praten. Ook over de beeldvorming van Staphorst. Dit waren dus wel mensen uit Staphorst, maar voldeden niet aan onze beeldvorming, niet in klederdracht, maar gewoon in korte broek!

Zondag 17 juni

Weer een warme dag vandaag, 30 tot 35 graden. De voorspelling is de komende week 35 tot 40 graden. Dat is niet leuk meer. Maken dat we hier weg komen en verlangen naar een regenbui. Zijn we in Oostenrijk, Duitsland, België, Nederland en het regent en het is fris, dan verlangen we naar de warmte aan het Gardameer. Het is ook nooit goed.......

Wij hebben aan het meer onder de bomen gezeten. Tot niets in staat!

Vanavond naar Lazise voor internet en natuurlijk een ijsje. Ijsje was heerlijk, maar internet lukt niet echt, heel af en toe even bereik.

Morgen opruimen/schoonmaken en dinsdag richting huis.........minder warm hoop ik.

Maandag 18 juni

Weer een warme dag, 35 graden. Opgeruimd, boodschappen voor onderweg gehaald en een heerlijk dutje gedaan onder de boom in de schaduw. Het is te warm om iets te ondernemen. De receptionistes op de camping hebben het gehad met de warmte. Het is nu 19.30 uur en nog 31 graden. Morgen naar Reutte, Oostenrijk en we hopen dat het daar wat koeler is.

Gerda

Ik kan je vertellen dat het hier ook 36 graden is. :-)
Doei!

Gerda Wijs

Nou hier is het bijna 36 onder nul!!!! Gekheid het weer is niet zoals bij jullie maar ietsepietse anders. Wij zitten in Rockanje vandaar niet geantwoord op jullie reis verhaal. Nu even internet en even gelezen. Bardolino daar ben ik ook 3 keer geweest in camping Continental dacht ik. Is daar mooi heel mooi. Ik was toen nog een dikke tiener en had ook nog geen verkering met Jan. Zou er nog wel eens een kijkje willen nemen maar zal het met foto's moeten dooe. Ook mooi hoor. Fijn dat jullie zo genieten en wens jullie een goed terug reis. Voorzichtig en volgende week ga ik alles van jullie bekijken.

Gr Gerda