Caravan-door-Europa.reismee.nl

Steeds dichter bij huis!

Donderdag 21 juni

Om 08.00 uur uit Reutte vertrokken en om ongeveer 15.00 uur zijn we op de de camping Clausensee, een rit van 390 kilometer. Kan niet zeggen dat het een mooie rit was, meest autobaan en het was behoorlijk druk. Het laatste gedeelte, van de A 65 naar de B 10 was een heel mooi gedeelte, bergen, bossen en tegen de hellingen wijnranken. Na het dorp Walbfischbach nog een kilometer of 10 en dan zijn we bij de camping in natuurpark Pfalzerwald. We gingen wel even twijfelen of we goed reden. In het boek staat, plaats en straat, geen huisnummer. De navigatie weet het dan ook niet precies. We hebben het gevonden en blijven één nacht, maar heb het idee het hier heerlijk wandelen is. Het is een mooie camping in het dal en aan een meer http://www.campingclausensee.de/index.php/nl/

De caravan staat snel op zijn plaats en we hebben binnen een paar minuten ook TV. Internet is ook beschikbaar bij de receptie en is gratis!

Morgen nog 260 kilometer naar Dochamps, camping Petit Suisse, in de Ardennen, België.

Blijven daar nog een paar dagen om Barbera (een achternicht van Piet) en Leo te bezoeken in Lierneux en misschien Anneke en Marcel in Mormont. Anneke is een zus van mijn schoonzus.Anneke en Marcel hebben een Bed en Breakfast waar ook je huisdier welkom is http://www.chezmaranoa.be/ .

Rond 20.00 uur kwam er een heel erge onweersbui. Het vuur was niet uit de lucht en direct gevolgd door vreselijk klappen. Komt waarschijnlijk ook dat het zo erg is omdat we in een dal zitten.

Verder was het vandaag prachtig zonnig weer, 25 tot 30 graden.

Vanavond geen internet bereik. Volgens het personeel door het slechte weer?