Caravan-door-Europa.reismee.nl

Sevenum

Woensdag 25 april

Na een rustige rit van 160 kilometer zijn we rond 12.00 uur op de camping De Schatberg in Sevenum. Het is een Landal camping. De zon schijnt, maar dat heeft de langste tijd geduurd. Een uur later regent het!

Het is niet te geloven, maar er is net één plaats beschikbaar en maar voor drie dagen! De camping is overvol met een seniorenclub met 300 caravans. Doordat er niets te kiezen is zijn we er snel uit waar we gaan staan. Hebben wel even gekeken of de plaats naar ons zin is omdat we anders doorrijden naar de Gulpenerberg. Het is een prima plaats en wij blijven! We rollen de luifel niet uit, het waait erg en het is maar voor 3 dagen. Ook de schotel hoeft niet omdat er een antenne op de plaats is en 10 ampère stroom. Kan de verwarming lekker snorren.

Het is weer gezellig in ons hutje met de regen op het dak, maar het verveelt snel als je je hoofd niet buiten de deur kunt steken zonder nat te worden. Het is ook erg koud, 9 graden.

Dompelen ons daarom maar even onder in het zwembad!

Donderdag 26 april

Vannacht storm, hoorden om 03.00 uur mensen hun tenten en luifels extra vastzetten. Een uur lang timmeren, wij zeggen dan: 'ze timmeren weer niet hoog'!

De voorspelling is zon en af en toe een buitje. Willen graag een fietstochtje maken maar het waait erg hard. Gaan wandelen langs knooppunten, fiets en wandel knooppunten, net zo het uitkomt. Maken een mooie wandeling van ongeveer 20 kilometer, langs landwegen, fruitbomen in bloei, door bossen en door dorpen. Gezocht naar een aspergekweker, tevens gevraagd, maar nog geen asperges te koop langs de weg. Mogelijk morgen bij een boerderij die ook ijs, groenten, fruit, boter, kaas en eieren verkoopt. Het ijs was heerlijk!

Het is droog gebleven en een lekkere temperatuur, 18 graden.

Nu zitten we moe en voldaan aan de rosé en het bier!

Vrijdag 27 april

Heerlijk geslapen vannacht. Het is onze laatste dag op deze camping. Morgen gaan we naar Trippstadt in de buurt van Kaiserslautern. Getankt en even gewinkeld in Horst aan de maas. Een wandeling over de camping gemaakt en heerlijk buiten gezeten, 20 graden vandaag en een zonnetje. We hebben hoop dat het zomer gaat worden!

barbera schumacher

Hadieansenpiet,

Leuk hoor om jullie reisavonturen te lezen. We zijn vlak bij jullie in de buurt geweest. Van iedere auto met caravan die we passeerden en een senior als bestuurder had riepen we: daar gaan ze!!
Fijn Ans dat de Arbo-dienst ook tijdens jullie vakantie zijn werk mag doen!
We volgen jullie op de voet. Liefs BARBERA

Jenny van Hoorn

Halo Ans en Piet,
Leuk om jullie eerste reisverslag te lezen. Jullie wandelen en ik heb vrijdag dus lekker een rondje Brielse maas gefietst. Ook veel wind, maar met dat hulpje op de fiets is dat niet zo'n problem ;)
Fijne reis verder,
Groetjes, jenny en ook van Jan die weer thuis is en nog lekker ligt te snurken.