Caravan-door-Europa.reismee.nl

Ankaran bij Koper in Slovenie

Vanmiddag in Ankaran bij Koper in Slovenië aangekomen. We hebben een prachtig mooie maar zware rit langs de kust gereden. Echt genieten, maar een vermoeiende tocht. En je zult het niet geloven, maar we staan weer langs het strand/kust! Morgen meer!

Zaterdag 9 juni

Op camping Adria in Ankaran http://www.adria-ankaran.si/ bij Koper in Slovenië,

Het gaat jullie vast vervelen, maar het was weer een prachtig dagtocht. Vanmorgen vertrokken van Nin bij Zadar en nu in Ankaran bij de stad Koper in Slovenië, een rit van ruim 300 kilometer. De reis op zich was weer spectaculair, langs de kust met het zicht op de zee en de eilanden langs de kust, door dorpen, stadjes, bossen en bergen. Soms ziet er heel onherbergzaam uit. Maar het is prachtig! Ik heb geen zweethanden en kromme tenen meer!

Kroatië nu achter ons gelaten en de laatste kuna opgemaakt. In Slovenië is de € weer het betaalmiddel.

We hebben een prachtige tijd gehad in Kroatië, heen door het binnenland en terug langs de kust. We kunnen zeggen dat we heel veel van Kroatië gezien hebben.

De camping in Ankaranis wat verouderd en wordt niet goed onderhouden. Schoon is het sanitaire ook niet echt, maar we hebben een prachtige plaats aan de zee met het zicht op Koper, zie de foto's ! Dit laatste maakt veel goed.

Het was de hele dag warm en zonnig, tegen de 30 graden. In de avond een bui en verkoeling.

Blijven hier een paar dagen uitrusten, maar willen ook wel iets van de omgeving zien, dus morgen middag een fietstochtje maken.

Zondag 10 juni

Vanmorgen ontbijt langs de zee!

Heerlijke temperaturen vandaag 25-30 graden. Na de lunch op de fiets naar Koper. Ongeveer 10 kilometer, even langs de weg en ook veel fietspaden. De stad Koper is een haven/industriestad met een oud centrum met paleizen, pleinen, smalle straten, kerken en een Kathedraal. Een enigszins verwaarloosde stad, maar nu we hier in de buurt zijn wilden we wel even de stad zien.

Maandag 11 juni

Gisteravond ging hetregenen en waaien en de zee ging behoorlijk te keer. het water kwam tot op de boulevard. Tussen boulevard en onze campingplaats zit een muurtje van 50 cm hoog. Even gedacht dat we nogeen plaats hogerop moesten zoeken, maar de wind is weer gaan liggen gelukkig.

Heerlijk geslapen met af en toe het tikken van de regen op het dak van de caravan.

Overdag niet veel minder, afwisselend zon en een bui. We hebben op internet gekeken voor het weer aan het Gardameer. Hoorden van mede kampeerders dat het daar niet goed weer was. Internet, weeronline.nl zegt dat er morgen nog wat buien zullen zijn aan het Gardameer en ook hier in Ankaran

Vanmiddag een wandeling in de omgeving gemaakt en verder wat naar de zee kijken!

Morgen naar Italie, Cisano de Bardolino voor een aantal dagen, ruim 300 kilometer.

We gaan naar Camping Cisano.Wij zijn daar al verschillende keren geweest. Een camping aan het Gardameer tussen Bardolino en Lazise. En wat heel leuk is, ze hebben in beide plaatsen heerlijk ijs!

Voor sommige lezers van dit reisblog een bekende camping. Zal daar waarschijnlijk geen internet hebben, maar wie weet tijden veranderen....

Zeg dus nu even, tot een volgende keer!

Gerda

Hört sich gut an ! :-)
Veel plezier nog. X

Bernadette

o wat klinkt dat allemaal goed, en wat een prachtige foto's van de zonsondergang. blijf ervan genieten ! Fijn dat alles goed gaat.